Moonen
Is een Nederlandse jachtwerf die stalen en aluminium superjachten bouwt van 25 tot 50 meter.
De kopers en eigenaren zijn over de gehele wereld verspreid.
Verzoek aan Sorpasso in 1996
Maak een brochure voor de Moonen 83. Die opdracht heeft geleid tot het verzoek een advertentiecampagne te ontwikkelen voor 1997 en verder.
De uitdaging was om de naamsbekendheid onder de wereldwijde doelgroep te vergroten en die ervan te overtuigen dat Moonen de beste stalen en aluminium premium jachten maakt van 85 tot 150 voet.
De uitdaging was om de naamsbekendheid onder de wereldwijde doelgroep te vergroten en die ervan te overtuigen dat Moonen de beste stalen en aluminium premium jachten maakt van 85 tot 150 voet.
De strategie
Sorpasso heeft gekozen voor de ‘double rings’ uit het logo als repeating brand identifier voor alle communicatiemiddelen.
Daarnaast kwam uit marktonderzoek dat Moonen-eigenaren:
• hun jacht langer in bezit hadden dan andere merken
• hun jacht vaker gebruikten dan jachteigenaren van concurrerende merken
• hun jacht vaker lieten voorzien van specifieke en persoonlijk eisen en wensen dan jachteigenaren van concurrerende merken
Daarnaast kwam uit marktonderzoek dat Moonen-eigenaren:
• hun jacht langer in bezit hadden dan andere merken
• hun jacht vaker gebruikten dan jachteigenaren van concurrerende merken
• hun jacht vaker lieten voorzien van specifieke en persoonlijk eisen en wensen dan jachteigenaren van concurrerende merken
Dit leverde een onvervangbare en persoonlijke relatie van het product met zijn eigenaren op.
Dit werd creatief vertaald in ‘Some things are irreplaceable’. Een boude belofte die voor en in iedere campagne-uiting visueel werd gemaakt. Van corporate identity tot online campagnes, van print advertising tot video’s. Daarnaast heeft een sterke relatie met de schrijvende pers het merk veel goed gedaan.Klik hier voor de website
Dit werd creatief vertaald in ‘Some things are irreplaceable’. Een boude belofte die voor en in iedere campagne-uiting visueel werd gemaakt. Van corporate identity tot online campagnes, van print advertising tot video’s. Daarnaast heeft een sterke relatie met de schrijvende pers het merk veel goed gedaan.Klik hier voor de website